חן לנגר, מדריך בברנוער שנפצע בשנה שעברה בפיגוע הרצח בברנוער, מספר על קשיי היציאה מהארון שחווה מול משפחתו, על החודשים בהם שהה ב"בית דרור", על הפיגוע בברנוער בו נפצע ועל התפנית ביחסים עם הוריו. צפו בסרט

חן לנגר

חן לנגר

סרט גמר של בוגרי מגמת תקשורת בביה"ס "טשרניחובסקי" בנתניה מביא את סיפור יציאתו מהארון של חן לנגר, מדריך בברנוער, שנפצע בשנה שעברה בפיגוע הרצח בברנוער בתל אביב.

בסרט מספר לנגר על הפעם הראשונה בה גילה כי לאהבה של הוריו יש גבולות ועל דברים שאמר לו אביו, כמו "אם תשכב עם גבר אני לא אוכל לשתות מהכוס שלך, לא יישאר לך כלום מהירושה". בעקבות הדברים עזב לנגר את בית הוריו והגיע ל"בית דרור", בית זמני לנוער המנותק ממשפחתו על רקע מיני, שם שהה כשמונה חודשים. באותה תקופה, מספר לנגר, "זה היה או זה או ספסל רחוב".

לנגר מספר על הברנוער, המקום שנהג להגיע אליו כשהיה נער מפוחד, ולימים גם סגר מעגל והפך מדריך בברנוער, המסייע לנערים ולנערות אחרים המגיעים למקום. "כשאפשר לתת את זה לכל כך הרבה נערים אחרים, זה ממלא", הוא מספר.

בפיגוע הרצחני שהיה בברנוער ב-1 באוגוסט 2009 נהרגו ניר כץ וליז טרובישי ז"ל ונפצעו בני נוער ומדריכים נוספים שהיו במקום, בהם נפצע גם לנגר שהדריך באותו הערב בברנוער. חן מתאר את הרגעים הקשים של הפיגוע בהם "עמד מולי בן אדם והתחיל לירות, וילדים שכובים מדממים בכל מקום".

באופן אירוני, הפיגוע בברנוער היווה נקודת תפנית בחייו וביחסיו עם משפחתו וגרם ל"נפילת האסימון" אצל אביו של לנגר שאמר לו לאחר מכן "לך נכנס כדור ברגל, לי נכנס כדור לראש". הוא הבין, אומר עופר לנגר, אחיו של חן, שעדיף ילד הומו, מילד מת.

"על גאווה וחושך"
בימוי: נועה פרי, עריכה: שני אזולאי, צילום: רוז בן שטמר, הפקה: בר טייג.
"דשנר הפקות". מגמת תקשורת, בי"ס "טשרניחובסקי" נתניה.
משך הסרט: 11:37 דק'.

צפו בסרט:

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה

התרגזת? הסכמת? יש לך מה להגיד על הכתבה? לתגובות »

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך