לאחר ההחלטה שלא לחדש את אשרת השהיה של שמידט, פתחה משפחתו של ניר כץ ז"ל במאבק כדי למנוע את גירושו מהארץ ומבקשים מהציבור לשלוח פניות לרשות האוכלוסין וההגירה. אילה כץ: "אם לא תהיה ברירה, נגיש עתירה לבית המשפט". ח"כ הורוביץ לשר אלי ישי: "גורלו של תומאס שמידט נמצא בידיך"

תומאס שמידט, בן זוגו של ניר כץ ז"ל
תומאס שמידט

משרד הפנים החליט כי לא תחודש אשרת השהייה בישראל של תומאס שמידט, מי שהיה בן זוגו של ניר כץ ז"ל, מדריך הנוער הגאה שנרצח בפיגוע בבר נוער באוגוסט 2009.

מדינת ישראל דורשת כעת משמידט כי יעזוב את הארץ בתוך פחות משבועיים, עד ה-20 בפברואר 2011. לאחר הרצח בברנוער, הופסק הליך הסדרת מעמדו של שמידט וניתנו לו אז שבועיים לעזוב את הארץ לפני שיגורש. בעקבות התערבות האגודה לזכויות האזרח אז, הוארך זמנית רישיון השהייה של שמידט עד היום.

נאבקים כדי למנוע את גירושו של תומאס שמידט

במשפחתו של כץ זועמים על ההחלטה לגרש את שמידט ויוצאים כעת למאבק על מנת להסדיר את מעמדו ולאפשר את השארתו בישראל. לעמוד הפייסבוק "משאירים את תומס איתנו, בארץ" שנפתח לצורך המאבק, הצטרפו בתוך שעות ספורות כבר יותר מ-1000 בני אדם. בעמוד קוראים לגולשים לשלוח מיילים, מכתבים ופקסים אל אמנון בן עמי, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה. בעמוד ניתן למצוא את פרטי ההתקשרות וכן מכתב פניה לדוגמה.

איילה כץ, אימו של ניר כץ ז"ל ויו"ר ארגון תהל"ה מסרה כי "אנו מבקשים לכתוב לרשות ההגירה בתקווה לשנות את רוע הגזירה. אם לא תהיה ברירה, נגיש עתירה לבית המשפט".

עצומה להשארת תומס בארץ תוגש בהקדם למשרד הפנים

חתמו על העצומה

"שום נזק לא ייגרם למדינת ישראל"

ח"כ ניצן הורוביץ פנה הבוקר לשר הפנים אלי ישי בבקשה דחופה בעניין: "החלטת משרדך שלא להאריך את אשרת השהייה של תומאס שמידט, והדרישה ממנו לעזוב את הארץ, היא מכה נוספת לאדם הזה שאיבד את בן זוגו, למשפחת כץ ששכלה את בנה, וגם לקהילה הגאה כולה שנגדה כוון הרצח".

"תומאס שמידט מתגורר בישראל מזה כ-6 שנים, ובנה את חיו הבוגרים בחברה הישראלית. הוא עובד, הוא תורם לחברה, ומרכז חייו כאן."

"אדוני שר הפנים, יש בידך את האפשרות לגלות נדיבות וגדלות רוח, ולהיעתר לבקשה. שום נזק לא ייגרם למדינת ישראל אם אדם חיובי כל כך כתומאס שמידט, על רקע נסיבות כל כך קשות וחריגות, יישאר עמנו כאן. להיפך – אם תאשר את בקשתו-בקשתנו תפגין בכך פתיחות והבנה", הוסיף הורוביץ במכתבו.

לא מבקשים טובות, רק צדק ושוויון

באגודה לזכויות האזרח מסבירים כי לא מדובר כאן בבקשת "טובות", אלא בעשיית צדק ובשוויון בין זוגות נשואים לזוגות ידועים בציבור, כפי שהיו תומאס וניר.

עו"ד עודד פלר, ראש תחום הגירה ומעמד באגודה לזכויות האזרח, המייצג את שמידט, מסביר: "נהלי משרד הפנים מפלים לרעה זוגות ידועים בציבור בהשוואה לנשואים. הנהלים הללו מאפשרים לבני זוג של אזרחים ישראלים לקבל מעמד בישראל בהליך מדורג, אלא ההליך שונה עבור זוגות נשואים ועבור זוגות לא-נשואים. כך, אם תומאס היה נשוי לאשה ישראלית שהיתה הולכת לעולמה בנסיבות דומות, הוא כבר היה יכול לקבל היום מעמד של תושב קבע בישראל. הסיבה היחידה לכך שמשרד הפנים מסרב לאפשר לו להישאר בישראל, היא העובדה שהיתה זו מערכת יחסים של ידועים בציבור ולא של נישואין."

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "בקשתו של שמידט להארכת אשרתו הובאה בפני הועדה הבין משרדית מטעמים הומניטאריים בה חברים נציגי משרדי ממשלה שונים. הועדה החליטה לפנים משורת הדין להאריך את אשרתו בתשעה חודשים נוספים שבסיומם יידרש לעזוב את הארץ. מר שמידט יוכל להגיע לביקורים בישראל לכשיחפוץ בכך. אנו סבורים כי בכל שלבי הטיפול כל הגורמים התחשבו בנסיבותיו החריגות".

חתמו על העצומה

"מונולוג על אהבה"

צפו בסרטון קצר בהשתתפות תומאס שמידט, שצולם לאחר הרצח ובמסגרת הפרויקט "עושים קאט להומופוביה"

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה

התרגזת? הסכמת? יש לך מה להגיד על הכתבה? לתגובות »

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך