רזיאל מישקין, שנפצע באורח החמור ביותר בירי ב"בר נוער", מרכז הנוער הגאה בתל אביב לפני כשנתיים, הגיש היום (שלישי) תביעת מיליונים נגד האגודה לשמירת זכויות הפרט (אגודת ההומואים והלסביות), עיריית תל אביב והמשרד לביטחון פנים. יונתן בוקס, פצוע נוסף מהירי, הגיש תביעה דומה בעבר.

רזיאל מישקין בעצרת לציון שנתיים לפיגוע הירי בברנוער, 2011. צילום: מאור ברזני

רזיאל מישקין בעצרת לציון שנתיים לפיגוע הירי בברנוער

לטענת מישקין, האגודה התרשלה בכך שלא דאגה לספק מקום בטוח לבני נוער מהקהילה ההומו-לסבית, למרות האיומים כלפיהם. על פי התביעה, היה צורך להציב מאבטח ומצלמות אבטחה בכניסה למועדון וכן לסמן דרכי מילוט ויציאות חירום מהמקום.

לדברי עורכי הדין קלנברג-לוי ואפלבאום, "מטרת התביעה אינה לעשות הון על חשבון הגורמים הללו, אלא לאפשר למישקין, שלעולם לא יצליח לממש את הפוטנציאל של חייו וכישוריו, לקבל לכל הפחות את הסיוע הנדרש לחייו היומיומיים החדשים".

חן לנגר, ממלא-מקום דובר האגודה, שנבחר לא מזמן כחבר הוועד המנהל, הדריך בבר נוער ואף נפצע בפיגוע בעצמו, מסר בתגובה כי "טרם התקבל לידינו כתב התביעה המלא. נגיב אחרי שנלמד את כתב התביעה לעומקו. אנו משתתפים בכאבו של רז ובכאבם של שאר הפצועים, עשינו ונמשיך לעשות כל שביכולתנו לתרום לרווחת הפצועים בפיגוע הירי הנורא שאירע ב'בר נוער' לפני כשנתיים".

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה

(מקור הידיעה: וואלה!. » לידיעה המלאה)