מרוקאי שנרדף בארצו בשל נטייתו המינית ניסה לזכות במעמד של פליט בישראל, אך נענה בטיעון לפיו הומואים אינם נרדפים בארצו, והראיה – הופעתו של הזמר הגאה במדינה

למרבה ההפתעה, היתה זו דווקא הופעתו של הזמר אלטון ג'ון במרוקו בשנה שעברה שחרצה את גורלו של דניאל רדואן, אזרח מרוקאי הנרדף בארצו בשל היותו הומוסקסואל. רדואן, שניסה לזכות במעמד של פליט בישראל, נענה על ידי משרד הפנים בטיעון המוחץ לפיו הומואים אינם נרדפים במרוקו, והראיה – הופעתו של ג'ון במדינה.

"מר ג'ון ידוע בנטיותיו המיניות כגאה מוצהר (…) ובכל זאת המשטר אפשר את קיום ההופעה". כך נכתב בחוות הדעת שאומצה בסופו של דבר על ידי כל משרדי הממשלה, ובהם משרד המשפטים.

…בישראל הסמכות לתת מקלט נתונה בידי שר הפנים. השר נעזר בהמלצות הוועדה המייעצת לעניין מבקשי מקלט, הפועלת מטעם המדינה וחברים בה נציגים במשרדי הממשלה השונים. החל משנת 2009 מרואיינים מבקשי המקלט על ידי אנשי יחידת האר-אס-די (Refugee Status Deprtmrnt) של משרד הפנים, שאמורים לערוך תחקיר על מדינות המוצא שלהם. בנוסף בודקים אנשי היחידה אם הבקשה עומדת בתנאי האמנה הבינלאומית, בדבר מעמדם של פליטים משנת 1951.

הקריטריונים לקבלת הבקשה קבועים באמנה, ולפיהם על המבקש לזכות במעמד של פליט להיות מחוץ למדינת האזרחות או התושבות הקבועה שלו ולהוכיח פחד מבוסס היטב לרדיפה בארץ המוצא – תנאי שבתי משפט במערב פירשו כהפרה חמורה של זכויות אדם בסיסיות. בין אלה מונה האמנה גם פגיעה על רקע דתי, גזעני, לאומני, פוליטי וחברתי.

לטענתה של [עו"ד ענת] בן-דור [המייצגת את רדואן מטעם הקליניקה לזכויות פליטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב], עבודתה של יחידת האר-אס-די אינה מקצועית. בדיון דומה בעניינו של מבקש מקלט הומוסקסואל מגאנה, הדפיסו באר-אס-די תצלום מהאינטרנט של גברים הצועדים בגאנה בבגדי נשים, והודיע שמדובר במצעד גאווה, המספק הוכחה כי הומוסקסואלים אינם נרדפים במדינה.

"בדיעבד התברר לנו כי מדובר היה במצעד תחפושות היתולי באחת האוניברסיטאות בגאנה, וכי במדינה אין מצעדי גאווה, והומואים אכן נרדפים בה. האופן שבו גורלות נחרצים על סמך מידע שגוי הוא מסוכן", אמרה בן-דור.

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה

(מקור הידיעה: הארץ. » לידיעה המלאה)