התקשורת הטרנסית בישראל שוב זועמת לאחר שהתפרסמה כתבה פוגענית ומזלזלת כלפי טרנסג'נדר שנכנס להריון באחד העיתונים הגדולים. "מדובר בחוסר הבנה ובחוסר רגישות. זה כמו שהיום אף עורך לא ייתן ביטוי למילים כמו כושי או פרענק", אומרת נורה גרינברג, לשעבר יו"ר אגודת הלהט"ב ומחברת כללי הכתיבה על טרנסג'נדרים

מאת: דני זאק, mako

…אכן, נראה כי עיתונאים פחות נזהרים כאשר מדובר בקהילה הטרנסג'נדרית. "הייתה תקופה שעיתונאים יכלו לכתוב כותרות כמו 'ערבי נעצר בגין שוד בתחנת דלק'. כיום עיתונאים יודעים שאין להתייחס למוצאו של אדם אם אינו רלוונטי. לגבי טרנסג'נדרים אין מערכת החסמים הזאת. עדיין עוברים בשתיקה על דברים שהם חמורים מאוד, הגובלים בהסתה לאלימות והשפלה של אנשים. אם זה היה נכתב על אוכלוסיה אחרת, שיש לגביה הסכמה חברתית שאין לפגוע בה, זה מזמן היה עושה רעש או שאפילו זה לא היה עובר".

לדבריה של גרינברג, האצבע המאשימה היא לא כלפי הכתבים, אלא כלפי העורכים, שמאפשרים לדברים להתפרסם. "מי שקובע את המדיניות, מי שמשמש הפילטר, תפקידו לומר לכתב: 'את זה אנחנו לא שמים' ו'אני לא מסכים שתכתוב דברים כאלה'", אומרת גרינברג.

…גרינברג מדגישה, כי גם בתכניות הומור וסאטירה אין מקום לבדיחות על הקהילה הטרנסית, כשם שאין מקום לבדיחות על מיעוטים וקבוצות אחרות. "זה בעייתי כשצוחקים על כל ציבור שהוא. אותי בדיחות על פרסים בתוכנית סאטירה מקוממות לא פחות מבדיחות על הומואים או טרנסג'נדרים. הדברים הם פסולים בעיניי גם ככה וגם ככה. אבל הם פסולים בעיקר כאשר הקבוצות הללו הן מוחלשות. הצחוק הזה רוכב על סטריאוטיפים, בורות, אותם מקומות שאנחנו מנסים לפרק".

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה

(מקור הידיעה: moko. » לידיעה המלאה)