50 איש צעדו במצעד הגאווה השני במספר שנערך בשבוע שעבר בראשל"צ, העיר הרביעית בגודלה בארץ. מספר עוברי אורח הפרו את השלווה וקראו קללות לעבר הצועדים. איש אחד לא הפסיק לקלל את המפגינים: "ביום הילולת רבי שמעון בר יוחאי אתם יוצאים להפגין?", צעק והוסיף דברי נאצה.

לדברי מארגן הצעדה, ישי רוטמן, 30, העירייה נמנעה שוב מן התמיכה באירוע. לדבריו, בסיום המצעד הגיעו הצועדים לגן העיר למופע המרכזי. "הבאנו מערכת הגברה וציוד, אבל כשרצינו לחבר אותו לחשמל, ארון החשמל היה נעול. אין מפתח, רק לעירייה יש. בלית ברירה חיברנו את הכבלים לאוטו של אחד הצועדים. זו רק דוגמה נוספת לחוסר שיתוף הפעולה של העירייה".

מצעד הגאווה ראשל''צ - יום הבינ''ל למאבק בהומופוביה 2010. צילום: מאור ברזני

לעומת הנוכחות הדלה השנה, במצעד בראשל"צ 2010 הגיעו כמה מאות בני אדם.

אריה כהן, סגן ראש העירייה מטעם סיעת ש"ס, מסר בתגובה: "לא ידעתי בכלל על המצעד. אבל הם צריכים פעמיים רחמים – של הקדוש ברוך הוא, שישלח להם רפואה שלמה ורחמים על כך שלא ידעתי.

"אנחנו לא נתנגח איתם, ולא ניתן להם להכתיב את סדר היום שלנו. בעיר חיים יחד חילונים ודתיים ואשכנזים וספרדים, בסטטוס קוו, וזה ימשיך. לא ניתן לשוליים ליצור מתחים שלא קיימים. העירייה לא צריכה לתמוך בהם, ולא שום גוף, רק משרד הבריאות".

בשנה שעברה צעד מצעד הגאווה בראשל"צ לראשונה כתהלוכה נגד הומופוביה, והתקיים בתאריך 17 במאי, יום המאבק הבינלאומי בהומופוביה ובטרנספוביה. בתהלוכה אז, צעדו כמה מאות בני אדם.

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה

(מקור הידיעה: mynet. » לידיעה המלאה)