בחודש הבא צפוי להתקיים מצעד הגאווה בפעם הראשונה בפ"ת. חברי המועצה הדתיים והחרדים מתנגדים וטוענים כי הדבר יפגע במרקם העדין בעיר. המארגנים מנגד לא נרתעים ואומרים כי קיומו חשוב לעידוד הסובלנות.

בפעם הראשונה בתולדות פתח תקוה יתקיים בחודש הבא מצעד גאווה. "בכל מקום בו יש אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מינית, צריך לקיים מצעדים", מסביר דן וג, ממארגני האירוע. "יש פה מקרים של אלימות ואפליה כלפי חברים מהקהילה, ולכן קיום המצעד חשוב לנו. זאת המחאה שלנו".

"אין סיבה שנגביל את עצמנו רק לתל אביב. לא לכולם יש נגישות לעיר הגדולה. בנוסף, מחאה צריכה להיות בכל מקום שבה יש אפליה. בפתח תקוה, כמו בהרבה ערים אחרות, לצערי יש".

מנגד, טוען חבר מועצת העיר, אשר שוקר (ש"ס), כי "כל הנושא נועד כדי ליצור פרובוקציה, לא ראוי לקיים מצעד גאווה בעיר שלנו", טוען שוקר, שמכהן כראש אגף הרווחה. "זו עיר מאוחדת, שחיים בה דתיים וחילוניים בשלום. אין סיבה שמישהו ינסה להכניס טריז למערכת היחסים הזאת. החיים בשלום בעיר הזאת חשובים לי יותר מאשר קיום המצעד. אני מקווה שכלל ציבור העיר יהיה מגובש ויוקיע את הרעיון".

למרות קולות המתנגדים, נשמעים גם קולות תמיכה לא מעטים. "אני מאוד שמחה שמקיימים את המצעד בפתח תקוה", אמרה יו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון, המתגוררת בעיר. "זה מראה שגם כאן יש אנשים שקמים ודורשים את מה שמגיע להם. המצעד הוא סמל לחופש הביטוי ולשוויון זכויות של הקהילה הגאה. יחד עם שמחתי לקיום המצעד, מצער אותי מאוד שיש אנשים שמחזיקים בתפיסות הומופוביות. קבוצת המתנגדים שקמה בפייסבוק רק מראה שהדרך לשוויון עוד ארוכה ותלווה בהמון עבודה קשה".

מנגד, קמה קבוצה בפייסבוק המונה אף היא כמה מאות מתושבי העיר, שקוראים להחרים את המצעד. "כותבים שם איומים כמו 'נסקול אתכם בעגבניות רקובות' או שמראים סרטונים המציגים כיצד מכים אנשים במוסקווה בגלל נטיות מיניות", הוא מספר. "מאיימים שזה קטן לעומת מה שיהיה בפתח תקוה. עצוב לי לראות את כמות השנאה והאלימות כלפינו. לצערי, זה לא מפתיע אותי".

לדברי וג, המצעד לא יתקיים "במתכונת התל אביבית" שלו. "לא יהיו משאיות צבעוניות או במות עם אמנים, שמגיעים להזדהות", הוא אומר. "בגלל זה אין צורך בתקציבי העירייה או במימון חיצוני. הפרסום ייעשה בעיקר באמצעות חלוקת פלאיירים ברחובות העיר ותליית פוסטרים".

(מקור הידיעה: mynet. » לידיעה המלאה)