המחאות על הבחירה בקטאר, המדינה בה קיים עונש מלקות ומאסר על יחסים הומוסקסואליים, לאירוח המונדיאל בשנת 2022 הגיעו לספ בלאטר, נשיא ההתאחדות העולמית לכדורגל (פיפ"א). ואולם, בלאטר ניסה לפטור אותן בנימה מבודחת (שלא הצחיקה אותנו), כאשר המליץ להומואים "להימנע מקיום יחסי מין במהלך הטורניר".

לאחר מכן ביקש נשיא פיפ"א לתקן את הרושם של האמירה שלו, ואמר "אנו חיים בעולם של חופש, ואני בטוח שכשייערך הטורניר לא יהיו בעיות… במזרח התיכון יש תרבות אחרת שנובעת מדת אחרת, אבל בכדורגל אין גבולות… אנו פותחים הכל בפני כולם, ואני בטוח שלא תהיה כל אפלייה כלפי אף אדם…".

אח"כ הוסיף "יותר מדי דאגה בשל תחרות שתיערך רק בעוד 12 שנה.. ואולם זה מעניק לי את ההזדמנות לומר שאנו בפיפ"א לא רוצים גזענות… ולא רוצים אפלייה… אנחנו מעוניינים לפתוח את המשחק בפני כל אדם ובפני כל התרבויות וזה מה שאנחנו עושים ב-2022".

ספ בלאטר: ממליץ להומואים להמנע מקיום יחסי מין במהלך המונדיאל בקטאר

ספ בלאטר וחבר: ממליץ להומואים להמנע מקיום יחסי מין במהלך המונדיאל בקטאר. (צילום: World Economic Forum)

בניגוד להתאחדות העולמית לכדורגל, ההתאחדות האירופאית (אופ"א) הוכיחה את מחוייבותה למאבק בהומופוביה כאשר פתחה לפני מספר שבועות בהליך משמעתי נגד יו"ר ההתאחדות הקרואטית לכדורגל בשל אמירתו לפיה לא יאפשר לזמן שחקן הומו לנבחרת הלאומית.

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה