בית המשפט הפדרלי לערעורים בסן פרנסיסקו, הותיר על כנה את הפסיקה אשר פסלה את משאל העם שנערך בנושא ביטול הנישואין החד מיניים.

במאי 2008 קבע בית המשפט בקליפורניה כי החוק הקיים במדינה אינו אוסר על נישואין חד מיניים, ועשרות אלפי זוגות של הומואים ולסביות מיהרו אז להתחתן. ואולם, גורמים שמרניים העלו למשאל עם את ההצעה (שנודעה כ"הצעה 8") לביטול החוק, וקביעה כי נישואים הם רק בין גבר לאישה.

בשנה שעברה פסל בית המשפט הפדרלי את ההליך, וקבע כי ההצעה מנוגדת לחוקה. החלטת בית המשפט מהיום מותירה על כנה את פסיקה זו. אחת מטענותיו המערערים היתה כי על השופט ווהאן ווקר היה לפסול את עצמו, משום שהיה במערכת יחסים חד מינית בעת שישב בדין. טענה זו נדחתה על ידי כל שלושת שופטי בית הדין לערעורים.

הכרעת הדין נקבעה ברוב של שניים נגד אחד, כאשר פסק דין הרוב קובע שכל מטרתה של הצעה 8 היה "להפחית מכבודם של ההומואים והלסביות בקליפורניה, ולסווג את מערכות היחסים שלהם ומשפחותיהם כנחותים לעומת אלה של זוגות מעורבים."

בפני המפסידים עומדות עוד אפשרויות בקשת ערעור ודיון נוסף בהרכב מורחב, ואולם נראה כי בסופו של דבר בית המשפט העליון של ארה"ב הוא שיצטרך לפסוק באופן סופי בשאלת חוקיותם של נישואים חד מיניים. יחסי הכוחות בבית המשפט נוטים לכיוון השמרנים – חמישה שופטים, מול ארבעה שופטים ליברלים.

ב-17 במאי יצוין בארץ ובעולם היום הבינ"ל נגד הומופוביה וטרנספוביה !

אירועי הבנ"ה / IDAHO יעמדו השנה בסימן מאבק בהומופוביה וטרנספוביה במערכת החינוך ודרך החינוך. 

>> עזרים שונים לפעילות - באנרים ייחודיים של הבנ"ה להטמעה באתרכם, פוסטר הבנ"ה גדול להדפסה, מערך שיעור בנושא הומופוביה ועוד.
>> רעיונות והצעות לפעילויות הבנ"ה
>> לוח אירועי הבנ"ה 2012 בישראל
>> הצטרפו אלינו בפייסבוק
>> הירשמו לרשימת התפוצה